명사절과 형용사절 귀에 익히기


I’m going to try installing another version that should be compatible with your computer.
be compatible with~ : ~과 호환성이 있는
 
1. I thought you had worked here for a long time.
   저는 당신이 여기서 일한지 오래되었다고 생각했어요.
 
2. The problem is that a lot of the data is outdated.
   문제는 많은 자료들이 오래되었다는 것이에요.
 
3. I wonder if your friend would let me borrow it.
   당신의 친구가 그것을 제게 빌려줄지 궁금해요.
 
4. Please make sure that they’re sent out by Thursday.
    그것들을 목요일까지 보내주세요.
 
5. That’s just what I’m about to do.
    그것이 바로 제가 하려던 것이에요.
    be about to ~ : ~ 하려는 참이다.
    be just about to ~ : ~ 하려는 참이다.
 
6. I forgot how often the bus breaks down.
    저는 버스가 얼마나 자주 고장 나는지 잊어버렸어요.

    I forgot how often the bus runs.
    저는 버스 배차 간격을 잊어버렸어요.
 
7. I am calling to tell you that we will need a reply within one week.
    저는 일주일 이내로 회신해달라고 전하기 위해 전화했어요.
 
8. We discussed whether we should accept the proposal.
    우리는 제의를 받아들일 것인지에 대해 논의했어요.
 
9. Is that the event Kelly is organizing?
    그것이 Kelly가 기획하고 있는 행사인가요?
 
10. The amount of rent we are charged is really unacceptable.
    우리가 지불해야 할 임대료는 받아들이기 어렵네요.
 
11. Have you managed to find a car that fits your budget?
    예산에 맞는 자동차를 찾았나요?
     = Have you found a car that fits your budget?
     = Have you managed to find a car that ~~
    컴퓨터를 고치셨나요?
     Did you manage to fix the computer?
     Did you manage to repair the computer?
     manage to : ~하는 것이 가능했나요?

12. The brochures we received from your company were the wrong size.
    어제 귀사로부터 받음 팸플릿의 크기가 잘못되었어요.
    The brochures we sent to your company were the wrong size.
    어제 귀사로부터 받음 팸플릿의 크기가 잘못되었어요.
 
13. We’ll order the part we need to fix the car.
    우리는 자동차 수리에 필요한 부품을 주문할 거예요.
 
14. This report is not written about the topic I gave you.
    이 보고서는 제가 제시했던 주제에 대해 쓴 것이 아니에요.
 

댓글

이 블로그의 인기 게시물

영어 의문문의 완벽정리

영어공부 혼자하기, 추천사이트 20선